Programare Online
Telemedicină
Skip to main content

Informații Euclid Hospital

Informații pacienți

Informații privind externarea

În funcție de evoluția bolii pacientei, medicul curant va stabili dată externării, care va fi comunicată pacientei sau, în anumite situații, aparținătorului, cu o zi înainte sau cel târziu în dimineața zilei externării.

Medicul curant completează Biletul de externare și Scrisoarea medicală în două exemplare; un exemplar se atașează la Foaia de observație, iar celălalt se înmânează pacientei / aparținătorului. Aceștia din urmă vor transmite Scrisoarea medicală Medicului de Familie.

Medicul curant va consemna în Biletul de externare și în Scrisoarea medicală următoarele:

  • diagnosticul de externare;
  • starea pacientei la externare;
  • tratamentul medical pe care pacienta trebuie să îl urmeze;
  • indicații privind regimul alimentar și de viață;
  • data următorului control medical.

Tipuri de documente care se eliberează pacientei la externare:

  • Bilet de externare;
  • Scrisoare medicală;
  • Certificat de concediu medical (după caz);
  • Adeverință medicală (după caz);
  • Rețetă medicală compensată sau simplă (după caz);
  • Bilete de trimitere către alți specialiști sau pentru diverse investigații paraclinice (după caz);
  • Referat medical către serviciile de expertiză (după caz);
  • Decont de cheltuieli pentru serviciile medicale primite.

În cazul externării pacientei la cerere, i se explică riscurile la care se poate expune. În situația pacientei minore, riscurile sunt explicate aparținătorului. Medicul curant consemnează în Foaia de observație solicitarea de externare a pacientei, iar aceasta (sau aparținătorul) semnează cu privire la solicitarea externării. Externarea la cerere nu se aplică în cazul bolilor infecțioase transmisibile și în alte cazuri prevăzute de lege.

URMĂRIREA PENTRU O PERIOADĂ DE TIMP, ÎN CONDIŢII AMBULATORII, A PACIENŢELOR EXTERNAŢE:

  • Pacienta diagnosticată cu o afecțiune cronică este înregistrată în Registrul de internări.
  • Se eliberează Biletul de externare cu menționarea urmăririi în ambulatoriu a evoluției afecțiunii cronice.
  • Se va elibera Scrisoare medicală către medicul de familie cu menționarea afecțiunii cronice și planul de tratament.
  • Se va menționa necesitatea înregistrării pacientei în Registrul de boli cronice și monitorizarea acesteia.
  • Se va indică obligativitatea prezentării la medicul de familie cu documentele eliberate de spital.
  • Pacienta va primi informații scrise despre:
    • afecțiunea de care suferă,
    • planul de tratament,
    • posibile complicații,
    • regimul igieno-dietetic,
    • obligativitatea respectării indicațiilor de tratament și regim,
    • prezentarea de urgență la medic (de familie / spital) la orice semn de agravare a bolii.
  • Pacienta va primi, de asemenea, informații despre monitorizarea și evaluarea afecțiunii, astfel:
    • ritmicitatea prezentării la control la cabinetul de specialitate din ambulatoriul spitalului,
    • ritmicitatea prezentării pentru internare și reevaluare a afecțiunii cu efectuarea pachetului de analize în vederea ajustării planului terapeutic,
    • respectarea planului terapeutic și de viață.
Condiții Internare

ACTE NECESARE PENTRU INTERNAREA ÎN SPITAL

  • Bilet de trimitere/internare de la medicul de familie sau medicul specialist;
  • Buletin sau cartea de identitate (original și xerocopie);
  • Cardul de sănătate
  • Dovada calității de asigurat:
    • Angajați:
      – adeverință de la locul de muncă din care să reiasă că unitatea angajatoare are achitate la zi asigurările de sănătate;
    • Pensionari:
      – cuponul de pensie din luna curentă sau cea precedentă (original sau xerocopie);
    • Șomeri:
      – adeverință sau xerocopie după carnetul de șomaj;
    • Coasiguraţi (soț, soție părinți):
      – adeverință de coasigurat;
      – xerocopie după certificatul de căsătorie;
      – declarație pe proprie răspundere că se află în întreținere;
      – declarație pe proprie răspundere din partea celui care îl întreține pe coasigurat;
    • Persoane fără venit și fără calitate de coasigurat:
      – chitanță de la Casa de Asigurări de Sănătate privind plata asigurării medicale;
    • Copii sub 18 ani:
      – xerocopie după certificatul de naștere (pentru copii sub 14 ani) sau după buletinul (cartea) de identitate;
      – adeverință de la școală.
    • Tineri peste 18 ani:
      – adeverință de la școală / facultate;
      – pentru studenți între 18 – 26 de ani adeverință de la locul de muncă dacă lucrează;
      – dovadă de coasigurat.
    • Persoane cu handicap:
      – xerocopie după certificatul de persoană cu handicap;
    • Persoane aflate în concediu de îngrijire a copilului până la 2 ani:
      – xerocopie după decizia ASCO de persoană aflată în concediu de îngrijire a copilului până la 2 ani;
    • Persoane care beneficiază de ajutor social;
      – adeverință de la primărie;
    • Cetățenii străini:
      – cardul european de asigurări sociale de sănătate.

MANAGER

CRĂIUȚ DORU

Drepturile pacientului

Drepturile pacientului conform legislației din România (Lege nr. 46 din 21.01.2003)

  • Pacienții au dreptul la îngrijiri medicale de cea mai înaltă calitate de care societatea dispune, în conformitate cu resursele umane, financiare și materiale.
  • Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoană umană, fără nici o discriminare.
  • Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum și la modul de a le utiliza.
  • Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identității și statutului profesional al furnizorilor de servicii de sănătate.
  • Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor și obiceiurilor pe care trebuie să le respecte pe durata spitalizării.
  • Pacientul are dreptul de a fi informat asupra stării sale de sănătate, a intervențiilor medicale propuse, a riscurilor potențiale ale fiecărei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuării tratamentului și nerespectării recomandărilor medicale, precum și cu privire la date despre diagnostic și prognostic.
  • Pacientul are dreptul de a decide dacă mai dorește să fie informat în cazul în care informațiile prezentate de către medic i-ar cauza suferință.
  • Informațiile se aduc la cunoștință pacientului într-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; în cazul în care pacientul nu cunoaște limba română, informațiile i se aduc la cunoștință în limba maternă ori în limba pe care o cunoaște sau, după caz, se va căuta o altă formă de comunicare.
  • Pacientul are dreptul de a cere în mod expres (in scris) să nu fie informat și de a alege o altă persoană care să fie informată în locul său.
  • Rudele și prietenii pacientului pot fi informați despre evoluția investigațiilor, diagnostic și tratament, cu acordul scris pacientului.
  • Pacientul are dreptul de a cere in scris și de a obține o altă opinie medicală.
  • Pacientul are dreptul să solicite și să primească, la externare, un rezumat scris al investigațiilor, diagnosticului, tratamentului și îngrijirilor acordate pe perioada spitalizării.
  • Pacientul are dreptul să refuze sau să oprească o intervenție medicală asumându-și, în scris, răspunderea pentru decizia sa; consecințele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului.
  • Când pacientul nu își poate exprima voința, dar este necesară o intervenție medicală de urgență, personalul medical are dreptul să deducă acordul pacientului dintr-o exprimare anterioară a voinței acestuia.
  • În cazul în care pacientul necesită o intervenție medicală de urgență, consimțământul reprezentantului legal nu mai este necesar.
  • În cazul în care se cere consimțământul reprezentantului legal, pacientul trebuie să fie implicat în procesul de luare a deciziei atât cât permite capacitatea lui de înțelegere.
  • În cazul în care furnizorii de servicii medicale consideră că intervenția este în interesul pacientului, iar reprezentantul legal refuză să își dea consimțământul, decizia este declinată unei comisii de arbitraj de specialitate.
  • Consimțământul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, păstrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul său, în vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord.
  • Consimțământul pacientului este obligatoriu în cazul participării sale în învățământul medical clinic și la cercetarea științifică. Nu pot fi folosite pentru cercetare științifică persoanele care nu sunt capabile să își exprime voința, cu excepția obținerii consimțământului de la reprezentantul legal și dacă cercetarea este făcută și în interesul pacientului.
  • Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicală fără consimțământul său, cu excepția cazurilor în care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului și evitării suspectării unei culpe medicale.
  • Toate informațiile privind starea pacientului, rezultatele investigațiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidențiale chiar și după decesul acestuia.
  • Informațiile cu caracter confidențial pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul își dă consimțământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres.
  • În cazul în care informațiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditați, implicați în tratamentul pacientului, acordarea consimțământului nu mai este obligatorie.
  • Pacientul are acces la datele medicale personale.
  • Orice amestec în viața privată, familială a pacientului este interzis, cu excepția cazurilor în care această imixtiune influențează pozitiv diagnosticul, tratamentul ori îngrijirile acordate și numai cu consimțământul pacientului.
  • Sunt considerate excepții cazurile în care pacientul reprezintă pericol pentru sine sau pentru sănătatea publică.

Dreptul femeii la viață prevalează în cazul în care sarcina reprezintă un factor de risc major și imediat pentru viața mamei.

  • Pacientul are dreptul la informații, educație și servicii necesare dezvoltării unei vieți sexuale normale și sănătății reproducerii, fără nici o discriminare.
  • Dreptul femeii de a hotărî dacă să aibă sau nu copii este garantat, cu excepția cazului în care sarcina reprezintă un factor de risc major și imediat pentru viața mamei.
  • Pacientul, prin serviciile de sănătate, are dreptul să aleagă cele mai sigure metode privind sănătatea reproducerii.
  • Orice pacient are dreptul la metode de planificare familială eficiente și lipsite de riscuri.

În cazul în care furnizorii sunt obligați să recurgă la selectarea pacienților pentru anumite tipuri de tratament care sunt disponibile în număr limitat, selectarea se face numai pe baza criteriilor medicale.

  • Criteriile medicale privind selectarea pacienților pentru anumite tipuri de tratament se elaborează de către Ministerul Sănătății și Familiei și se aduc la cunoștința publicului.
  • Intervențiile medicale asupra pacientului se pot efectua numai dacă există condițiile de dotare necesare și personal acreditat. Se exceptează cazurile de urgență apărute în situații extreme.
    Pacientul are dreptul la îngrijiri terminale pentru a putea muri în demnitate.
  • Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material și de sfaturi pe tot parcursul îngrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, în măsura posibilităților, mediul de îngrijire și tratament va fi creat cât mai aproape de cel familial.
  • Pacientul internat are dreptul și la servicii medicale acordate de către un medic acreditat din afara spitalului.
  • Personalul medical sau nemedical din unitățile sanitare nu are dreptul să supună pacientul nici unei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta să îl recompenseze altfel decât prevăd reglementările de plată legale din cadrul unității respective.
  • Pacientul poate oferi angajaților sau unității unde a fost îngrijit plăți suplimentare sau donații, cu respectarea legii.
  • Pacientul are dreptul la îngrijiri medicale continue până la ameliorarea stării sale de sănătate sau până la vindecare.
  • Continuitatea îngrijirilor se asigură prin colaborarea și parteneriatul dintre diferitele unități medicale publice și nepublice, spitalicești și ambulatorii, de specialitate sau de medicină generală, oferite de medici, cadre medii sau de alt personal calificat. După externare pacienții au dreptul la serviciile comunitare disponibile.
  • Pacientul are dreptul să beneficieze de asistență medicală de urgență, de asistență stomatologică de urgență și de servicii farmaceutice, în program continu.
Educație sanitară și prevenție în contextul SARS-Cov 2

10 elemente comportamentale care trebuiesc urmate:

  1. Spălați-vă mâinile de multe ori pe parcursul zilei;
  2. Evitați contactul cu persoane care sunt suspecte de infecții respiratorii acute;
  3. Nu vă atingeți ochii , nasul și gura cu mâinile;
  4. Acoperiți-vă gura și nasul dacă strănutați sau tușiți;
  5. Nu luați medicamente antivirale și nici antibiotice decât în cazul în care va prescrie medicul;
  6. Curățați toate suprafețele cu dezinfectanți pe bază de clor sau alcool;
  7. Evitați spațiile aglomerate și adunările de persoane;
  8. Utilizați masca facială pentru protecția dumneavoastră și a celor din jur;
  9. Sunați la 112 dacă aveți febră, tușiți sau suspectați că ați intrat în contact cu o persoană infectată;
  10. Spălarea și dezinfectarea mâinilor sunt acțiuni decisive pentru a preveni infecția. Mâinile se spală cu apă și săpun cel puțin 20 de secunde. Dacă nu există apă și săpun, puteți folosi un dezinfectant pentru mâini pe bază de alcool de 60%.


Evitați contactul cu persoane care sunt suspecte de infecții respiratorii acute.

Mențineți distanța de cel puțin 1 metru între dumneavoastră și alte persoane, în special când acestea tușesc, strănută sau au febră, deoarece picăturile de salivă pot transmite virusul de la o distanță apropiată.

Nu vă atingeți ochii , nasul și gura cu mâinile

Virusul se transmite mai ales pe cale respiratorie, dar poate intra în corp prin ochi, nas și gură, astfel evitați atingerea dacă nu v-ați spălat bine mâinile.

Mâinile întră în contact cu suprafețele contaminate de virus răspândidu-se în tot corpul.

Acoperiți-vă gură și nasul dacă strănutați sau tușiți

Dacă aveți infecție respiratoare acută, evitați apropierea de alte persoane, tușiți cu gura acoperită sau într-un șervețel de preferat de unică folosință, purtați mască de protecție și spălați mâinile. Dacă în momentul în care tușiți vă acoperiți gura cu mâinile, puteți contamina obiecte sau persoane cu care veniți în contact.

Nu luați medicamente antivirale și nici antibiotice decât în cazul în care vă prescrie medicul.

Momentan, nu există cercetări științifice care evidențiază că folosirea medicamentelor antivirale, pot preveni infectarea cu noul coronavirus (Covid-19). Antibioticele funcționează doar împotriva bacteriilor nu împotriva virusului.

Covid-19 este un virus, deci nu se utilizează antibiotic că și metodă de prevenire sau tratament, decât în cazul în care se constată și o infecție bacteriană.

Curățați toate suprafețele cu dezinfectanți pe bază de clor sau alcool.

Dezinfectanții chimici ce pot ucide noul coronavirus (Covid-19), sunt dezinfectanți ce conțîn, clor, înnălbitori, solvent, etanol de 75%, acid paracetic și cloroform. Medicul și farmacistul dumneavoastră vor ști ce să recomande.

Utilizați masca pentru protecția dumneavoastră.

UTILIZAREA MĂșTII DE PROTECțIE – ajută și limitează răspândirea virusului. Trebuie să fie folosită împreună cu celelalte măsuri de igienă printre care spălarea mâinilor pentru cel puțîn 20 de secunde. Nu este necesar a se folosi măști de protecție suprapuse una peste alta.

Produsele MADE în CHINA sau pachetele primite din China nu sunt periculoase.

Organizația Mondial a Sănătății a declarat că persoanele care primesc pachete din China nu se supun nici unui risc de a se contamina cu noul coronavirus, deoarece acesta nu trăieste mult timp pe suprafețe . Până în prezent nu există nici o dovadă că produsele / obiectele produse în China pot transmite noul coronavirus (Covid-19).

Sunați la 112 dacă aveți febră, tușiți sau v-ați întors din China sau zonele în carantină din Europa de cel puțin 14 zile.

Perioada de incubație a noului coronavirus, este cuprins între 1 și 14 zile. Dacă v-ați întors dintr-o călătorie din zonele în carantină din Europa de mai puțin de 14 zile sau ați intrat în contact cu persoane care s-au întors din China sau zonele în carantină din Europa de mai puțin 14 zile și aveți febră, tușiți, prezentați dificultate respiratorie, dureri musculare și stări de oboseală, sunați la 112 pentru a primi informații necesare. Purtați mască de protecție dacă intrați în contact cu alte persoane, folosiți șervețele de unică folosință și spală bine mâinile.

Animalele de companie nu transmit coronavirus
În acest moment nu există dovezi că animalele de companie, câini și pisici pot fi infectate de virus. În orice caz, trebuie să ne spălăm tot timpul mâinile cu apă și săpun după ce întrăm în contact cu animalele de companie.

Sursă: www.ms.ro

Informații spital

Listă dotare minimă UTS

SPITALUL EUCLID ORADEA

Str. Nicolae Jiga nr.13

Listă echipamente critice

Unitatea de transfuzie sanguină din spital, are următoarea dotare minimă:

  1. echipament de stocare a produselor sanguine labile, echipamente de stocare a reactivilor, echipamente de stocare a probelor, toate situate în spații separate, identificate clar, cu sistem de monitorizare a temperaturii, sistem de ventilație și alarmă sonoră;
  2. dispozitiv omologat pentru dezghețarea plasmei proaspete congelate, plasmei decrioprecipitate și a crioprecipitatului de factor VIII;
  3. dispozitiv omologat pentru încălzit sângele și produsele sanguine labile;
  4. centrifugă.

Reprezentant legal,
Prof. Crăiuț Doru Ioan

Echipament și aparatură medicală spital

Lista cu echipamentele și aparatura medicală din dotare defalcată conform structurii aprobate

  1. Compartimentul obstetrică ginecologie:
    • echipament naștere,
    • cardiotocograf,
    • aspirator chirurgical,
    • electrocauter,
    • ecografe.
  2. ATI
    • aparat anestezie AEON,
    • defibrilator,
    • monitor adulți,
    • pulsoximetru,
    • monitor adulți,
    • aspirator chirurgical,
    • lampă operație,
    • oxigen,
    • baloane de ventilație,
    • laringoscop cu lame de diferite mărimi adulți și copii,
    • trusă de traheostomie și cricotirotomie,
    • sistem integrat de chirurgie laparoscopică,
    • injectomat.
  3. Neonatologie
    • masă radiantă,
    • incubatore Draeger 8000,
    • pat cu încălzire,
    • lampă fototerapie,
    • pupinel,
    • autoclav,
    • generator de curent,
    • lift.

Reprezentant Legal
Prof. Dr. Crăiuț Doru Ioan

Lista echipamente critice

Unitatea de transfuzie sanguină din spital, are următoarea dotare minimă:

  • echipament de stocare a produselor sanguine labile, echipamente de stocare a reactivilor, echipamente de stocare a probelor, toate situate în spații separate, identificate clar, cu sistem de monitorizare a temperaturii, sistem de ventilație și alarmă sonoră;
  • dispozitiv omologat pentru dezghețarea plasmei proaspete congelate, plasmei decrioprecipitate şi a crioprecipitatului de factor VIII;
  • dispozitiv omologat pentru încălzit sângele și produsele sanguine labile;
  • centrifugă.

Reprezentant legal:
Prof. Dr. Crăiuț Doru Ioan

Conducerea spitalului

Manager: Prof. Dr. Crăiuț Doru Ioan

Director medical: Prof. Dr. Crăiuț Doru Ioan

Director economic: Ec. Canalaș Marcela

Asistent coordonator: As. Bala Edith

Informații de interes public

Decizia nr. 14 din 01.11.2016 Privind desemnarea purtătorului de cuvânt / a responsabilului cu comunicarea externă

Managerul S.C. Euclid S.R.L., dl. Crăiuț Doru, în baza atribuțiilor, competențelor și responsabilităților pe care le are conform fișei postului, în temeiul prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale și a prerogativelor stabilite prin actul constitutiv al societății,

Decide:

  1. Începând cu data de 1 noiembrie 2016 se desemnează ca purtător de cuvânt / responsabil cu comunicarea externă al S.C. Euclid S.R.L. dl. Crăiuț Doru.
  2. Purtătorul de cuvânt / responsabilul cu comunicarea externă este singura persoană abilitată să vorbească în calitate oficială pentru S.C. Euclid S.R.L.
  3. Atribuțiile purtătorului de cuvânt / responsabilului cu comunicarea externă sunt următoarele:
    • gestionează imaginea publica a societății C. Euclid S.R.L.;
    • mediază eventualele conflicte apărute in interior / exterior;
    • se ocupă de promovarea externa a C. Euclid S.R.L.;
    • menține legătura cu presa;
    • prezintă poziția oficială față de diferitele cazuri, situații în care S.C. Euclid R.L. este implicată / vizată.

Prezenta decizie se comunică cu:

  • Dl. Crăiuț Doru
  • Dosarul cu decizii

MANAGER
Dr. Crăiuț Doru

Chestionar de evaluare a gradului de satisfacție a pacienților Euclid Oradea

Prezentul chestionar este anonim și are rolul de a oferi o imagine de ansamblu asupra calității serviciilor oferite de către clinica noastră.

Răspunsul dumneavoastră la fiecare dintre întrebările de mai jos reprezintă o informație de preț, necesară evaluării activității noastre.

Vă rugăm să răspundeți la toate întrebările. Fiți deschis(ă) și sincer(ă)!

Răspundeți la întrebări bifând varianta care descrie cel mai bine situația dvs.

Chestionarul completat se depune la Biroul Primire.

Nu trebuie să semnați, acest chestionar este anonim!

Descărcare chestionar

Notă internă privind stabilirea setului minim de date solicitate pacientelor în vederea programării

Aprobat:
Manager,
Dr. Crăiuț Doru
Data: 01.08.2017
Semnătura: ________

NOTĂ INTERNĂ
privind stabilirea setului minim de date solicitate pacientelor in vederea programării

Vă aducem la cunoștință setul minim de date solicitate pacientelor in vederea programării (programare personala sau telefonica):

  • Numele și prenumele pacientei;
  • Numărul de telefon al pacientei;
  • Numele medicului la care pacienta dorește programarea;
  • Scopul programării (consultație și/sau ecografie).

Reglementările la care prezenta Notă Internă face referire vor intra în aplicare din data de 01.08.2017 și vor fi obligatorii până la momentul modificării acestora de către conducerea Spitalului Euclid.


Elaborat:
Marcela Canalas,
Data: 01.08.2017

Accesul mass-media

Accesul mass-media în Spitalul Euclid Oradea se face doar cu acordul managerului (purtătorului de cuvânt).